Kérdőív egészségügyi, vagy szociális képzésben tanító tanároknak

A Grandis egy  Európai Unió által támogatott projekt, melynek során a nemzetközi partnerség továbbképzési programot dolgoz ki az időskorúak gondozóinak. Az összeállított tananyag célja, hogy a képzés résztvevői olyan 21. századi digitális és technológiai ismeretekre tegyenek szert, melyeket az idősek szociális ellátásában, távgondozásában sikeresen alkalmazni tudnak.

A technológia használata egyre jelentősebb az egészségügy, a szociális ellátás és az idősgondozás területén.  Az új „okos” eszközök használatával lehetővé válik, hogy az idős emberek minél tovább maradjanak a saját otthonukban és aktív, független életet éljenek.
Az alábbi kérdésekkel szeretnénk felmérni, hogy tanárként milyen tapasztalatai vannak az új technológiák, eszközök használatáról a szociális gondozás és az egészségügy területén.
Melyek azok az ismeretek, kompetenciák, melyeket fontosnak tart ebben a témakörben?
Tartalmazza-e a jelenlegi tananyag ezeket az ismereteket?

Kérjük a kitöltés befejeztével kattintson a Beküldés gombra, ami sikeres kitöltés esetén a záróoldalra irányítja. Amennyiben ez nem történik meg, kérjük ellenőrizze, hogy minden piros csillaggal jelölt kérdést megválaszolt-e!


A felmérés kitöltése névtelen, a kérdésre adott válaszok nem köthetőek a kitöltő személyéhez. A részvétel önkéntes alapú.


Köszönjük, hogy időt és figyelmet szán kérdőívünk megválaszolására!

KÉRDŐÍV EGÉSZSÉGÜGYI, VAGY SZOCIÁLIS KÉPZÉSBEN TANÍTÓ TANÁROKNAK

6. Milyen eszközöket használ?

Többet is bejelölhet!

Rendszeresen, napontaHeti rendszerességgelAlkalom-szerűen, havi szintenNagyon ritkánSoha
Adminisztráció, tervezési, szervezési feladatok
Tanórákra készülés, tananyag kidolgozás
Tanulók értékelése
Kommunikáció, kapcsolattartás (szülőkkel, diákokkal, kollégákkal)
Tanóra közben, oktatás
Tanulás (pl. online tanfolyam)
Egyéb:
Többet is bejelölhet!
Nagyon jellemzőKevésbé jellemzőNem jellemző
Iskola által szervezett külsős képzésen való részvétel
Iskola által szervezett belső képzésen való részvétel
Saját magam képzése pl. online videók, leírások segítségével
Családtagok segítségével
Kollégák segítségével
Önálló próbálgatással
Egyéb:
Többet is bejelölhet!
1=nem fontos 2=kevésbé fontos 3=közepesen fontos 4=fontos 5=nagyon fontos
12345
Tanárképzés az informatika területén
A digitális eszközök tanórán való használatának erősítése
Digitális tananyag fejlesztés
Képzés kibővítése a gondozásban alkalmazható digitális eszközök használatával (amennyiben ez most nem része a képzésnek)
Egyéb:

Az alábbi 2 kérdés, arra vonatkozik, hogyan használható a digitális technológia az egészségügyben és a szociális ellátásban.

Nagyon fontosFontosNem fontos
Internet böngészők használata, információk keresése, értékelése és lementése
Dokumentumok közös szerkesztése a digitális technológia segítségével
Digitális tartalmak szerkesztése és online publikálása
A digitális adatvédelem, titoktartás és az adatok biztonságának kezelése
Digitális technológiák alkalmazása az egészségi állapot és a kockázatok figyelemmel kísérésére
A gondozók és az ellátottak igényeinek azonosítása a digitális technológia segítségével
A gondozók és az ellátottak mindennapi rutinjainak, feladatainak és adminisztrációjának támogatása digitális technológiával
Technológia használata az önellátás támogatásához ellátottak körében
Technológia használata a gondozók körében az aktív távgondozás támogatásához
Technológia eszközök telepítése és kezelése
Egyszerűbb technikai hibák felismerése, segédletek alapján ezek elhárítása
Az ellátottak betanítása a technológiai eszközök használatára
Közösségi hálózatok és egyéb online kommunikációs technológiák alkalmazása az egészségügyi dolgozók közötti együttműködésre
A szociális hálózatok és virtuális közösségi technológiák használata az ellátásban részesülőkkel való kommunikációhoz és egészségügyi ellátásukhoz
IgenNem
Internet böngészők használata, információk keresése, értékelése és lementése
Dokumentumok közös szerkesztése a digitális technológia segítségével
Digitális tartalmak szerkesztése és online publikálása
A digitális adatvédelem, titoktartás és az adatok biztonságának kezelése
Digitális technológiák alkalmazása az egészségi állapot és a kockázatok figyelemmel kísérésére
A gondozók és az ellátottak igényeinek azonosítása a digitális technológia segítségével
A gondozók és az ellátottak mindennapi rutinjainak, feladatainak és adminisztrációjának támogatása digitális technológiával
Technológia használata az önellátás támogatásához ellátottak körében
Technológia használata a gondozók körében az aktív távgondozás támogatásához
Technológia eszközök telepítése és kezelése
Egyszerűbb technikai hibák felismerése, segédletek alapján ezek elhárítása
Az ellátottak betanítása a technológiai eszközök használatára
Közösségi hálózatok és egyéb online kommunikációs technológiák alkalmazása az egészségügyi dolgozók közötti együttműködésre
A szociális hálózatok és virtuális közösségi technológiák használata az ellátásban részesülőkkel való kommunikációhoz és egészségügyi ellátásukhoz
Csak hallottam rólaIsmerem, de nem tanítjukTanítjuk a használatát
Adatokat online gyűjtő vérnyomásmérő
Vércukormérő
Digitális gyógyszer adagoló
Alvás monitorozó
Vészhívó készülék
Tevékenységfigyelő érzékelők (pl. TeleNyugi)
Mobil EKG
Orvost és beteget összekötő integrált rendszer
Okosóra (időseknek, riasztó funkcióval)
Mobil alkalmazás (pl. Menta)
Egyéb otthonápolási technológiák:

________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________

KÖSZÖNJÜK, HOGY IDŐT SZAKÍTOTT A VÁLASZADÁSRA!